Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


oktatas:grafika:animacio:feladatok

< Animáció

Animációs feladatok

  • Szerző: Sallai András
  • Copyright © Sallai András, 2011
  • Licenc: GNU Free Documentation License 1.3

Feladatok GIF kimenettel

Feladat 001

  • Készítsen egy animációt amelyen a következő látható:
    • egy kör a bal alsó sarokból elindul a képen át átlósan és távozik a kép jobb felső sarkában.
  • A képet mentse kor.xcf néven
  • Készítsen az animációból GIF képet
    • A mentés neve legyen: kor.gif

Feladat 002

  • Készítsen animációt amelyen a következő látható:
    • Egy farönkön egy fahasáb, amelyet egy favágó vág
  • Mentse el az összes mellékréteggel együtt a következő néven:
    • favago.xcf
  • Az animációt önmagában külön fájlba mentse el:
    • favago_anim.xcf néven.
  • Utóbbiból készítsen GIF animációt is.
    • Mentés: favago.gif

Feladat 003

  • Készítsen animációt
    • Egy apró rakéta nagyon magas fűben szeli át a levegőt a fűcsomók között.
  • Mentés segédrétegekkel együtt:
    • raketa.xcf
  • Az animációs mentése:
    • raketa_anim.xcf
  • GIF
    • raketa.gif

Feladat 004

  • Készítsen animációt
    • Az animáción egy fatörzs szerepel néhány ággal.
    • az egyik ágon van egy levél.
    • A levél ide-oda himbálózva a levegőben leesik a földre.
    • Vagy a levegőben a szél ide-oda hordja a fa körül.
  • Mentés segédrétegekkel:
    • faeslevel.xcf
  • Animáció mentés:
    • faeslevel_anim.xcf
  • A végén készítsen belőle GIF képet
    • Mentés: faeslevel.gif

Feladat 005

  • Készítsen animációt, amely egy akváriumot ábrázol
  • Néhol szálljanak fel buborékok
  • Legyen az akvárium alján homok
  • Legyen a homokon csiga
  • Legyen egy kő
  • Minimum egy hal pedig úszkáljon ide-oda
  • Mentés kisegítő rétegekkel:
    • akvarium.xcf
  • Animáció mentése:
    • akvarium_anim.xcf
  • GIF kimenet:
    • akvarium.gif

Feladat 006

  • Készítsen egy akkora szemet amely kitölti az egész képet.
  • Animálja azt kacsintós szemmé.
  • Mentés kisegítő rétegekkel:
    • szem.xcf
  • Animáció mentése:
    • szem_anim.xcf
  • GIF kimenet:
    • szem.gif

Feladat 007

  • Készítsen egy feliratot saját nevével, amely jobbról beúszik a képbe, majd balra kiúszik
  • Mentés kisegítő rétegekkel:
    • szoveg.xcf
  • Animáció mentése:
    • szoveg_anim.xcf
  • GIF kimenet:
    • szoveg.gif

Feladat 008

  • Naplemente
  • naplemente.xcf
  • naplemente_anim.xcf
  • naplemente.gif

Feladat 009

  • Pattogó labda
  • labda.xcf
  • labda_anim.xcf
  • labda.gif

Feladat 010

  • Rajzolja le egy növény növekedését.
  • A növény szökkenjen szárba.
  • Hozzon leveleket
  • Majd hozzon virágot.

Feladat 011

  • Repüljön be egy madár jobbról
  • Repüljön ki balra

Feladat 012

  • Egy hajó beúszik a kép baloldalán
  • Elhagy két szigetet
  • Majd jobboldalt kiúszik

Mentés: hajó

Feladat 013

  • A tengeren egy hajó felénk közeledik.
  • Induláskor a hajó csak egy pont
  • Egyre közelebb jön, majd átmegy rajtunk, mintha bekerülnénk a hajó belsejébe.

Mentés: hajoszembe

Feladat 014

  • Egy szék van középen
  • Egy pálcikaember bejön jobbról, majd
  • leül a székre.
  • A széken elidőz, majd kimegy jobbra.

Mentés: leul

Feladat 015

Egy csónak, benne egy ember, beúszik balról, majd kimegy jobbra. Utána vissza.

Mentés: csonak

oktatas/grafika/animacio/feladatok.txt · Utolsó módosítás: 2019/08/16 05:48 szerkesztette: admin