A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.
Előző változat mindkét oldalon Előző változat Következő változat | Előző változat Utolsó változat Következő változat mindkét oldalon | ||
oktatas:szakmaspecifikus_modulok:munkaszervezesi_ismeretek [2022/11/10 11:27] admin [Munkamódszer] |
oktatas:szakmaspecifikus_modulok:munkaszervezesi_ismeretek [2022/11/10 11:35] admin [Scrum] |
||
---|---|---|---|
Sor 114: | Sor 114: | ||
===== Kanban ===== | ===== Kanban ===== | ||
+ | A munkatérben egy táblát helyezünk el, amelyet 3 vagy több oszlopra tagolunk. | ||
+ | A tábla első oszlopába kerülnek fel a teendők. A második oszlopban a folyamatban | ||
+ | lévő feladatok. A harmadik oszlopban a kész feladatok. Így átláthatóvá válik | ||
+ | miket kell elvégezni, mi van folyamatban és mi készült már el. | ||
+ | |||
+ | A tennivalókat felírjuk, mágnessel vagy más eszközzel rögzítjük. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | | Tennivaló | Folyamatban | Kész | | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Négyoszlopos angol és magyar példa: | ||
| backlog | to do | in \\ progress | done | | | backlog | to do | in \\ progress | done | | ||
| hátra van | tennivaló | folyamatban | kész | | | hátra van | tennivaló | folyamatban | kész | | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Léteznek ennél jóval több oszlopos táblák is. | ||
+ | |||
+ | Fontos, hogy a tábla lehetőleg jól látható helyen legyen, | ||
+ | a dolgozónak csak oldalra kelljen nézni, és már láthatja, | ||
+ | milyen munka van még. | ||
+ | |||
+ | A virtuális, elektronikus kanban táblák nem hozzák azt | ||
+ | a hatékonyságot, amit egy valódi tábla ad. | ||
* http://virtualkanban.net/ | * http://virtualkanban.net/ | ||
Sor 130: | Sor 152: | ||
A Scrum mester vezeti a projektet. Elsőként fontossági sorrendbe kell állítani a | A Scrum mester vezeti a projektet. Elsőként fontossági sorrendbe kell állítani a | ||
teendőket. Nagyjából 7 fős csapat dolgozik a feladatokon. A terméktulajdonos | teendőket. Nagyjából 7 fős csapat dolgozik a feladatokon. A terméktulajdonos | ||
- | együttműködik a csapattal. A feladatokat 2, 3 vagy 4 hétes ciklusokban | + | együttműködik a csapattal. A feladatokat 2, 3 vagy 4 hetes ciklusokban |
- | valósítjuk meg. A csapatnak el kell dönteni, milyen hosszú egy futam, majd | + | valósítjuk meg, amit futamnak nevezünk. A csapatnak el kell dönteni, milyen hosszú egy futam, majd |
mik azok a feladatok, amelyeket az első futamban megvalósítanak. | mik azok a feladatok, amelyeket az első futamban megvalósítanak. | ||