Tartalomjegyzék
CodeBlocks
- Szerző: Sallai András
- Copyright © Sallai András, 2020
- Web: https://szit.hu
A GLUT
Az eredeti Mark Kilgard által írt glut32-t, Nate Robins portolta. Ha szeretnénk látni ezt, itt a weboldala:
Az utolsó kiadás 2001-11-08.
Itt most a freeglutot fogjuk használni, amelynek a weboldala:
Szükséges
- Telepített CodeBlocks
- Telepített MinGW
- FreeGlut letöltése
A FreeGlut-ból ne a forráskódot szedjük le. Binárist töltsünk le.
Kicsomagolás
Például kapunk egy freeglut-MinGW-3.0.0-1.mp.zip fájlt. Csomagoljuk ki.
freeglut/ |--bin/ | |--x64/ | | `--freeglut.dll | `--freeglut.dll |--include/ | `--GL/ | |--freeglut.h | |--freeglut_ext.h | |--freeglut_std.h | `--glut.h |--lib/ | |--x64/ | | |--libfreeglut.a | | `--libfreeglut_static.a | |--libfreeglut.a | `--libfreeglut_static.a |--Coping.txt `--Readme.txt
Fájlok másolása
- A freeglut/bin/x64/freeglut.dll állományt másoljuk a C:\Windows könyvtárba.
- A freeglut/include/GL könyvtárat másoljuk a következő helyre:
- C:\Program Files\CodeBlocks\MinGW\include\
- A freeglut/lib/ tartalmát másoljuk a következő helyre:
- C:\Program Files\CodeBlocks\MinGW\lib\
Varázsló script átírása
Menjünk a következő könyvtárba:
- C:\Program Files\CodeBlocks\share\CodeBlocks\templates\wizard\glut
Itt találunk egy wizard.script állományt. Nevezzük át valami másra, például wizard.script.original. Készítsünk egy új wizard.script fájlt a következő tartalommal:
- wizard.script
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // // GLUT project wizard // //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // globals GlutPathDefault <- _T("$(#glut)"); GlutPathDefaultInc <- _T("$(#glut.include)"); GlutPathDefaultLib <- _T("$(#glut.lib)"); GlutPath <- _T(""); function BeginWizard() { local intro_msg = _T("Welcome to the new GLUT project wizard!\n\n" + "This wizard will guide you to create a new project\n" + "using the GLUT OpenGL extensions.\n\n" + "When you 're ready to proceed, please click \"Next\"..."); local glutpath_descr = _T("Please select the location of GLUT on your computer.\n" + "This is the top-level folder where GLUT was installed (unpacked).\n" + "To help you, this folder must contain the subfolders\n" + "\"include\" and \"lib\"."); Wizard.AddInfoPage(_T("GlutIntro"), intro_msg); Wizard.AddProjectPathPage(); if (PLATFORM == PLATFORM_MAC) { GlutPathDefault="/System/Library/Frameworks/GLUT.framework"; } else Wizard.AddGenericSelectPathPage(_T("GlutPath"), glutpath_descr, _T("Please select GLUT's location:"), GlutPathDefault); Wizard.AddCompilerPage(_T(""), _T("*"), true, true); } //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// // GLUT's path page //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// function OnLeave_GlutPath(fwd) { if (fwd) { local dir = Wizard.GetTextControlValue(_T("txtFolder")); // txtFolder is the text control in GenericSelectPathPage local dir_nomacro = VerifyDirectory(dir); if (dir_nomacro.IsEmpty()) return false; // verify include dependencies local dir_nomacro_inc = GetCompilerIncludeDir(dir, GlutPathDefault, GlutPathDefaultInc); if (dir_nomacro_inc.IsEmpty()) return false; if (!VerifyFile(dir_nomacro_inc + wxFILE_SEP_PATH + _T("GL"), _T("glut.h"), _T("GLUT's include"))) return false; // verify library dependencies local dir_nomacro_lib = GetCompilerLibDir(dir, GlutPathDefault, GlutPathDefaultLib); if (dir_nomacro_lib.IsEmpty()) return false; if (PLATFORM == PLATFORM_MSW) { if (!VerifyLibFile(dir_nomacro_lib, _T("freeglut"), _T("GLUT's"))) return false; } else { if (!VerifyLibFile(dir_nomacro_lib, _T("glut"), _T("GLUT's"))) return false; } GlutPath = dir; // Remember the original selection. local is_macro = _T(""); // try to resolve the include directory as macro is_macro = GetCompilerIncludeMacro(dir, GlutPathDefault, GlutPathDefaultInc); if (is_macro.IsEmpty()) { // not possible -> use the real inc path we had computed instead GlutPathDefaultInc = dir_nomacro_inc; } // try to resolve the library directory as macro is_macro = GetCompilerLibMacro(dir, GlutPathDefault, GlutPathDefaultLib); if (is_macro.IsEmpty()) { // not possible -> use the real lib path we had computed instead GlutPathDefaultLib = dir_nomacro_lib; } } return true; } // return the files this project contains function GetFilesDir() { return _T("glut/files"); } // setup the already created project function SetupProject(project) { // set project options if (PLATFORM != PLATFORM_MAC) { project.AddIncludeDir(GlutPathDefaultInc); project.AddLibDir(GlutPathDefaultLib); } // add link libraries if (PLATFORM == PLATFORM_MSW) { project.AddLinkLib(_T("freeglut")); project.AddLinkLib(_T("opengl32")); project.AddLinkLib(_T("glu32")); project.AddLinkLib(_T("winmm")); project.AddLinkLib(_T("gdi32")); } else if (PLATFORM == PLATFORM_MAC) { project.AddLinkerOption(_T("-framework GLUT")); project.AddLinkerOption(_T("-framework OpenGL")); project.AddLinkerOption(_T("-framework Cocoa")); // GLUT dependency } else { project.AddLinkLib(_T("glut")); project.AddLinkLib(_T("GL")); project.AddLinkLib(_T("GLU")); project.AddLinkLib(_T("Xxf86vm")); } // enable compiler warnings (project-wide) WarningsOn(project, Wizard.GetCompilerID()); // Debug local target = project.GetBuildTarget(Wizard.GetDebugName()); if (!IsNull(target)) { target.SetTargetType(ttConsoleOnly); // ttConsoleOnly: console for debugging target.SetOutputFilename(Wizard.GetDebugOutputDir() + Wizard.GetProjectName() + DOT_EXT_EXECUTABLE); target.SetWorkingDir(GlutPath + _T("/bin")); // enable generation of debugging symbols for target DebugSymbolsOn(target, Wizard.GetCompilerID()); } // Release target = project.GetBuildTarget(Wizard.GetReleaseName()); if (!IsNull(target)) { target.SetTargetType(ttExecutable); // ttExecutable: no console target.SetOutputFilename(Wizard.GetReleaseOutputDir() + Wizard.GetProjectName() + DOT_EXT_EXECUTABLE); target.SetWorkingDir(GlutPath + _T("/bin")); // enable optimizations for target OptimizationsOn(target, Wizard.GetCompilerID()); } return true; }
Új Glut mintafájl írása
Most menjünk a következő könyvtárba:
- C:\Program Files\CodeBlocks\share\CodeBlocks\templates
Az itt található glut.cbp nevezzük át például glut.cbp.original névre. Készítsünk egy új fájlt a következő tartalommal.
- glut.cbp
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes" ?> <CodeBlocks_project_file> <FileVersion major="1" minor="4" /> <Project> <Option title="glut" /> <Option pch_mode="0" /> <Option compiler="gcc" /> <Build> <Target title="default"> <Option output="glut.exe" /> <Option type="0" /> <Option compiler="gcc" /> <Option includeInTargetAll="1" /> </Target> </Build> <Compiler> <Add directory="$(#glut.include)" /> </Compiler> <Linker> <Add library="freeglut" /> <Add library="glu32" /> <Add library="opengl32" /> <Add library="winmm" /> <Add library="gdi32" /> <Add library="user32" /> <Add library="kernel32" /> <Add directory="$(#glut.lib)" /> </Linker> <Unit filename="main.cpp"> <Option compilerVar="CPP" /> <Option target="default" /> </Unit> </Project> </CodeBlocks_project_file>
Teszt
A fentiek után, csak tesztelnünk kell. Készítsünk egy új projektet, válasszuk a GLUT projketet, majd fordítsuk, futtassuk.
Első futtatásnál megkérdezi a GLUT helyét. Adjuk meg a MinGW könyvtárat:
Please select GLUT's location: C:\Progra Files\CodeBlocks\MinGW