Tartalomjegyzék
PHP objektumorientáltan
- Szerző: Sallai András
- Copyright © Sallai András, 2020
- Web: https://szit.hu
Bevezetés
Az Objektum Orientál Programozás olyan szoftverfejlesztési megközelítés, ahol a valós világot objektumokra képezzük le.
Az jobb átláthatóság, karbantarthatóság, újrafelhasználhatóság népszerűvé tette a használatát.
Fogalmak
Mielőtt belefogunk az Objektum Orientált Programozásba, előtte tisztáznunk kell néhány fogalmat.
Az osztály olyan mint valaminek a terve. Hasonló mint házak esetén a tervrajz. Leírja a házat, de az nem maga a ház. Az objektum a tervek alapján megvalósított dolog. A házas példát használva a ház, amelyben laknak egy objektum.
Az osztály tulajdonságokat és metódusokat (módszerek) tartalmaz. A tulajdonságok például egy ház adatai. A metódusok az adatokon elvégezhető műveletek. A metódusok határozzák meg egy objektum viselkedését.
Összefoglalva:
- osztály
- Az osztály tulajdonképpen egy tervrajz.
- objektum
- A tervrajz alapján megvalósított valami.
- tulajdonság
- Az osztály vagy objektum tulajdonságai
- metódus
- mit tehetünk meg a tulajdonságokkal.
Az objektum orientált programozás során egy egységbe szervezem az összetartozó változókat, és azokat az függvényeket, amelyekkel a változókon valamilyen műveletet végzek. Az így létrejött egységet osztálynak nevezzük.