Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


oktatas:programozas:php:php_oop:bevezetes

< PHP OOP

PHP objektumorientáltan

Bevezetés

Az Objektum Orientál Programozás olyan szoftverfejlesztési megközelítés, ahol a valós világot objektumokra képezzük le.

Az jobb átláthatóság, karbantarthatóság, újrafelhasználhatóság népszerűvé tette a használatát.

Fogalmak

Mielőtt belefogunk az Objektum Orientált Programozásba, előtte tisztáznunk kell néhány fogalmat.

Az osztály olyan mint valaminek a terve. Hasonló mint házak esetén a tervrajz. Leírja a házat, de az nem maga a ház. Az objektum a tervek alapján megvalósított dolog. A házas példát használva a ház, amelyben laknak egy objektum.

Az osztály tulajdonságokat és metódusokat (módszerek) tartalmaz. A tulajdonságok például egy ház adatai. A metódusok az adatokon elvégezhető műveletek. A metódusok határozzák meg egy objektum viselkedését.

Összefoglalva:

  • osztály
    • Az osztály tulajdonképpen egy tervrajz.
  • objektum
    • A tervrajz alapján megvalósított valami.
  • tulajdonság
    • Az osztály vagy objektum tulajdonságai
  • metódus
    • mit tehetünk meg a tulajdonságokkal.

Az objektum orientált programozás során egy egységbe szervezem az összetartozó változókat, és azokat az függvényeket, amelyekkel a változókon valamilyen műveletet végzek. Az így létrejött egységet osztálynak nevezzük.

oktatas/programozas/php/php_oop/bevezetes.txt · Utolsó módosítás: 2020/06/24 16:24 szerkesztette: admin