Tartalomjegyzék

< Android Studio

Erőforrás típusok

Típusok

Bool

XML-ben definiált logikai érték.

A fájl helye tetszőleges. A <bool> eleme neve használható az erőforrás azonosítására.

Java nyelven:

R.bool.bool_neve

Szintaktika:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<resources>
    <bool
        name="bool_name"
        >[true | false]</bool>
</resources>

A <resources> elem gyökérelem kell legyen, attribútumok nélkül. A <bool> elem értéke true vagy false. A név egy string.

Példa:

res/values-small/bools.xml
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<resources>
    <bool name="screen_large">true</bool>
    <bool name="adjust_view_bounds">true</bool>
</resources>
val screenIsLarge: Boolean = resources.getBoolean(R.bool.creen_large)

Szín

XML-ben definiált színek. RGB és alfacsatorna értékekből áll.

A következő formátumok használhatók:

Szintaxis:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<resources>
    <color
        name="szin_neve"
        >hexaszin</color>
</resources>

Példa

res/values/szinek.xml
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<resources>
   <color name="nev1">#800000ff</color>
   <color name="nev2">#0f0 </color>
</resources>

Kotlin nyelven:

var szin: int = resources.getColor(R.color.nev1)

Dimenziók

Dimenzió értékek XML-ben.

dp

Sűrűség független képpontok. Egy 160 dpi képernyőn 1 dp körülbelül 1 px. Nagyobb sűrűség esetén 1 dp nagyobb pixelértéket eredményez.

sp

Skálafüggetlen képpontok. Olyan mint a dp, de a felhasználó által használt betűmérettől is függ. Betűméretek megadásakor ajánlott.

pt

Pont, 1/72 hüvelyk, 72 dpi sűrűség esetén.

px

Pixel, a képernyőn megjelenő tényleges képpont mérete. Használata nem ajánlott, mivel eltérő méreteket adhat más-más eszköz esetén.

mm

Milliméter, a képernyő fizikai mérete alapján.

in

Hüvelyk, a képernyő fizikai mérete alapján.

Forrás