Tartalomjegyzék

< PHP OOP

PHP objektumorientáltan

Bevezetés

Az Objektum Orientál Programozás olyan szoftverfejlesztési megközelítés, ahol a valós világot objektumokra képezzük le.

Az jobb átláthatóság, karbantarthatóság, újrafelhasználhatóság népszerűvé tette a használatát.

Fogalmak

Mielőtt belefogunk az Objektum Orientált Programozásba, előtte tisztáznunk kell néhány fogalmat.

Az osztály olyan mint valaminek a terve. Hasonló mint házak esetén a tervrajz. Leírja a házat, de az nem maga a ház. Az objektum a tervek alapján megvalósított dolog. A házas példát használva a ház, amelyben laknak egy objektum.

Az osztály tulajdonságokat és metódusokat (módszerek) tartalmaz. A tulajdonságok például egy ház adatai. A metódusok az adatokon elvégezhető műveletek. A metódusok határozzák meg egy objektum viselkedését.

Összefoglalva:

Az objektum orientált programozás során egy egységbe szervezem az összetartozó változókat, és azokat az függvényeket, amelyekkel a változókon valamilyen műveletet végzek. Az így létrejött egységet osztálynak nevezzük.