Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


oktatas:programozas:objektum_orientalt_tervezes

Ez a dokumentum egy előző változata!


< Programozás

Objektum Orientált Tervezés

  • Szerző: Sallai András
  • Copyright © Sallai András, 2014
  • Licenc: GNU Free Documentation License 1.3

A szoftver készítés folyamata

Fogalmak

Általános Konkrét
Osztály Objektum
példány
instancia
Dolgozó Jóska

Az osztály valamilyen szempontból összetartozó elemeket képvisel. Az objektum az osztály egy konkrét példánya. Egy osztály tulajdonságokból (attribútum) és viselkedésekből (műveletek) áll.

  • Osztály
    • tulajdonságok (attribútumok)
    • viselkedések (műveletek)

A Java osztályhierarchia részlet

Sarga Zrt példa

  • + public - látható a külső objektumok számára
  • - private - csak az adott objektum számára elérhető
  • # protected - gyermek és barát osztályok számára elérhető

Iskola példa

Tervezési stratégia

Az OOP programozás során egy-egy osztályt úgy alakítsunk ki, hogy egy osztály csak egy dologért legyen felelős. Angolul ezt Single Responsibility Principle, röviden SRP-nek nevezzük, magyarul egyedüli felelősség elve.

oktatas/programozas/objektum_orientalt_tervezes.1566400001.txt.gz · Utolsó módosítás: 2019/08/21 17:06 szerkesztette: admin