A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.
Előző változat mindkét oldalon Előző változat Következő változat | Előző változat | ||
oktatas:programozas:objektum_orientalt_programozas [2024/01/22 14:50] admin [Osztály] |
oktatas:programozas:objektum_orientalt_programozas [2024/01/22 15:02] (aktuális) admin [Konstruktor] |
||
---|---|---|---|
Sor 15: | Sor 15: | ||
nyelvnél. | nyelvnél. | ||
- | Az angol Object-Oriented programming szavakból alkotott betűszó, röviden OOP. | + | Az angol **Object-Oriented Programming** szavakból alkotott betűszó, röviden **OOP**. |
- | A valós világot próbálja modellezni. A műveletek megalkotása helyett | + | A valós világot úgy próbálja meg modellezni, hogy az sokkal közelebb álljon a valósághoz. A műveletek megalkotása helyett objektum hierarchiákat hozunk létre. A valós világból a számítógépen olyan olyan objektumokat hozunk létre, aminek tulajdonságai és viselkedéseik vannak. |
- | objektum hierarchiákat hozunk létre. | + | |
Az egyes nyelvekhez tartozó Objektum Orientált megvalósításokat lásd a konkrét | Az egyes nyelvekhez tartozó Objektum Orientált megvalósításokat lásd a konkrét | ||
Sor 45: | Sor 44: | ||
===== Mező ===== | ===== Mező ===== | ||
- | A mező tulajdonképpen az osztály változói. Tulajdonságoknak, attribútumoknak vagy adattagoknak szokás még nevezni. A C# nyelv tartalmaz úgynevezett tulajdonság létrehozási lehetőséget, így ott a "tulajdonság" | + | A osztályok és objektumok tulajdonságait néha mező néven említjük. Ezek az osztály változói. |
+ | A mezők, a tulajdonságok, az attribútumok így ugyanazt jelölik. | ||
+ | |||
+ | A C# nyelv tartalmaz úgynevezett tulajdonság létrehozási lehetőséget, így ott a "tulajdonság" | ||
szónak más jelentése is van. | szónak más jelentése is van. | ||
Sor 86: | Sor 88: | ||
===== Konstruktor ===== | ===== Konstruktor ===== | ||
- | A konstruktor egy speciális metódus. Speciális mivel megegyezik az osztály nevével. | + | A konstruktor egy speciális metódus. Speciális mivel lefut egy objektum létrehozása során. |
- | Nem lehet visszatérési értéke. | + | |
+ | Néhány nyelven a konstruktor neve megegyezik az osztály nevével. Ilyen a Java, C#. De a | ||
+ | Python nyelvben a konstruktor neve __init__() | ||
+ | |||
+ | A konstruktornak nem jelölhetünk meg visszatérési értéket, mivel alapértelmezett feladat | ||
+ | hogy visszaadja az osztály egy példányát. | ||
Konstruktor Java és C# nyelven: | Konstruktor Java és C# nyelven: |