Felhasználói eszközök

Eszközök a webhelyen


oktatas:programozas:objektum_orientalt_programozas

Különbségek

A kiválasztott változat és az aktuális verzió közötti különbségek a következők.

Összehasonlító nézet linkje

Előző változat mindkét oldalon Előző változat
Következő változat
Előző változat
oktatas:programozas:objektum_orientalt_programozas [2024/01/22 14:50]
admin [Osztály]
oktatas:programozas:objektum_orientalt_programozas [2024/01/22 15:02] (aktuális)
admin [Konstruktor]
Sor 15: Sor 15:
 nyelvnél. nyelvnél.
  
-Az angol Object-Oriented ​programming ​szavakból alkotott betűszó, röviden OOP. +Az angol **Object-Oriented ​Programming** ​szavakból alkotott betűszó, röviden ​**OOP**
-A valós világot próbálja modellezni. A műveletek megalkotása helyett ​ +A valós világot ​úgy próbálja ​meg modellezni, hogy az sokkal közelebb álljon a valósághoz. A műveletek megalkotása helyett objektum hierarchiákat hozunk létre. A valós világból a számítógépen olyan olyan objektumokat hozunk létre, aminek tulajdonságai és viselkedéseik vannak.
-objektum hierarchiákat hozunk létre. ​+
  
 Az egyes nyelvekhez tartozó Objektum Orientált megvalósításokat lásd a konkrét Az egyes nyelvekhez tartozó Objektum Orientált megvalósításokat lásd a konkrét
Sor 45: Sor 44:
 ===== Mező ===== ===== Mező =====
  
-A mező tulajdonképpen ​az osztály változói. ​Tulajdonságoknakattribútumoknak vagy adattagoknak szokás még nevezni. A C# nyelv tartalmaz úgynevezett tulajdonság létrehozási lehetőséget,​ így ott a "​tulajdonság" ​+osztályok és objektumok tulajdonságait néha mező néven említjük. Ezek az osztály változói. ​ 
 +A mezőka tulajdonságok,​ az attribútumok így ugyanazt jelölik 
 + 
 +A C# nyelv tartalmaz úgynevezett tulajdonság létrehozási lehetőséget,​ így ott a "​tulajdonság" ​
 szónak más jelentése is van. szónak más jelentése is van.
  
Sor 86: Sor 88:
 ===== Konstruktor ===== ===== Konstruktor =====
  
-A konstruktor egy speciális metódus. Speciális mivel megegyezik az osztály nevével. +A konstruktor egy speciális metódus. Speciális mivel lefut egy objektum létrehozása során. 
-Nem lehet visszatérési ​értéke+ 
 +Néhány nyelven a konstruktor neve megegyezik az osztály nevével. ​Ilyen a Java, C#. De a 
 +Python nyelvben a konstruktor neve __init__() 
 + 
 +A konstruktornak nem jelölhetünk meg visszatérési ​értéket, mivel alapértelmezett feladat 
 +hogy visszaadja az osztály egy példányát
  
 Konstruktor Java és C# nyelven: Konstruktor Java és C# nyelven:
oktatas/programozas/objektum_orientalt_programozas.1705931425.txt.gz · Utolsó módosítás: 2024/01/22 14:50 szerkesztette: admin