Eszközök a webhelyen


játék:európai_acey-deucey

< Játék

Európai Acey-deucey

Kezdet

Minden játékos 15 koronggal kezd a táblán kívül. A játékosok az otthon helyükkel szemben lépnek be a táblára, majd körbe az otthon helyre lépkednek.

Cél

Minden játékos saját 15 korongját az otthon nevű helyre viszi, majd ott kilépteti a korongokat. Az a játékos nyer aki elsőként viszi ki a tábláról a korongjait.

Indulás

Minden játékos dob egy kockával. Aki magasabb számot dob, az kezd. A kezdő játékos újradob két kockával a játék megkezdéséhez.

Belépés a korongokkal

A játékosok a dobásuknak megfelelő helyre léptetnek egy-egy korongot, az otthonukkal szemben. Ha például 5-2 dobott valaki, akkor egyik korongot az 5-s, másikat a 2-s helyre teszi. A táblán lévő korongokkal előreléphet.

Lépések

A dobások megmondják mennyi léphet előre a korongjaival a játékos. A következő szabályok érvényesek:

  • A korongok csak nyitott pontra tehetők, vagyis nem áll ott az ellenfél kettő vagy több korongja.
  • A számok kockán két külön mozgást adnak meg. Ha például dobtunk egy 5-2 számpárt, akkor léphetünk egyikkel 5-öt, másikkal 2-öt. A második lépés leléphető ugyanazzal a koronggal is, de a közbeeső lépés helyének nyitottnak kell lenni.
  • Mindkét számot kötelező lelepni, amennyiben lehetséges.
  • Ha csak az egyik szám léphető le, akkor kötelező a nagyobbat lelépni.

Dupla dobás

A dupla dobás (két ugyanolyan szám dobása), egy speciális érték. Ekkor a következők történnek:

  • Elsőként, minden számot lelépünk kétszer. Ha dobtunk két ötöst, akkor lépek négyszer ötöt.
  • Ez után, lelépjük a kiegészítő számokat. Ezek a szám és 7 különbsége. A fenti két ötös esetén 7-5=2, így léphet még a játékos négyszer kettőt.
  • Ez után, újradobás jön. Ha megint dupla, a fentiek újból lejátszódnak.

Ha valaki nem tudja felhasználni az összes lépést, elveszti a továbblépés lehetőségét . Például, ha valaki két 5-t dob, de csak hármat tud lelépni, akkor nem léphet kiegészítő dobást, és nem dobhat újra.

Acey-deucey

Ha valaki 1-2 számokat dobja, akkor annak neve Acey-deucey. Ekkor a következők történnek:

  • Elsőként lelépjük a normál 1-2 számot.
  • Ez után megnevezek egy dupla dobást, amelyet lelépek.
  • Ezek után lelépem a dupalszám kiegésztőjét (komplementerét) is.
  • Újra dobok

Ütés

Ha egy helyen az ellenfél egyetlen korongja áll, azt leütjük és a sorompóra helyezzük.

Belépés a sorompóról

Ha a sorompón korong áll játékba kell hozni, addig más lépés nem lehetséges. Belépni csak nyitott helyre lehet. Ha az összes szám nem léphető le, akkor többi szám elveszett, a másik játékos jön.

Kiléptetés

Ha minden korong az otthon helyre ért, akkor elkezdhető a korongok kiléptetése. A korong léptethető ki, amely megfelel a dobott számnak. Ellentétben a backgammonnal, meg kell dobni a pontos számot a kilépéshez. Ha olyan számot dobunk, amelyen nincs korong, akkor elvesztettük az adott dobást.

Pontozás

A győztes egy pontot kap a győzelemért.

Nincs gammon és backgammon. Nincs duplázókocka. Bár egyesek úgy játsszák, hogy minden egyes 1-2 dobás megduplázza a tétet.

Különbségek a backgamonnal szemben

  • Minden koront a táblán kívül indul.
  • A nyerős dobást dobó, újradob az első körben.
  • Ha duplát dobsz, lelépheted a szám komplementerét is és újradobhatsz.
  • 1-2 dobás megnevezett dupla dobást ad, és újradobást.
  • A korongok nem mozgathatók előre az otthon helyen.
  • A korong kiléptetéséhez pontos dobás kell.
  • Nincs gammon és backgammon.
  • Nincs duplázó kocka.

Források

Ez a weboldal sütiket használ statisztikai céllal. Ha használod a weboldalt, elfogadod, hogy a számítógépeden sütiket tárolunk.Több információ
játék/európai_acey-deucey.txt · Utolsó módosítás: 2017/10/02 20:17 (külső szerkesztés)