< Fejlesztői környezete kialakítása Windowson
Ha a CodeBlocksnak a MinGW-vel terjesztett változatát töltjük le, akkor a MinGW-t nem kell külön letölteni.
A fejállományok beállítása:
CodeBlocksban: Settings Compiler... Search directories fül Compiler alfül Add gomb c:\SourceCode\Libraries\wxWidgets3.0\include
Ha be van állítva a $(#wx) változó, akkor ez is beállítható:
$(#wx)\include
A libek beállítása:
CodeBlocksban: Settings Compiler... Search directories fül Linker alfül Add gomb c:\SourceCode\Libraries\wxWidgets3.0\lib\gcc48_dll\
Ha be van állítva a $(#wx) változó, akkor ez is beállítható:
$(#wx)\lib\gcc48_dll\
A dll beállítása:
CodeBlocksban: Settings Compiler... Linker settings fül Link libraries oldal Add gomb c:\SourceCode\Libraries\wxWidgets3.0\lib\gcc48_dll\wxmsw30ud_gcc48.dll
Ha be van állítva a $(#wx) változó, akkor ez is beállítható:
$(#wx)\lib\gcc48_dll\wxmsw30ud_gcc48.dll
Be kell állítani, hol található a wxmsw30ud_gcc48.dll:
CodeBlocksban: Settings Compiler... Toolchain executables Aditional Paths Add gomb c:\SourceCode\Libraries\wxWidgets3.0\lib\gcc48_dll
Ezt persze megtehető az operációs rendszer Path környezeti változójában is.
A Release fordításhoz hasonlóan kell beállítani, de a wxmswu_gcc48.dll szükséges. Vegyük észre, hogy elhagytam a d betűt.
Új projekt esetén
Ha be van állítva a $(#wx) globális változó akkor $(#wx) az érték:
ha nem írjuk be:
A projektbeállításaiból ki kell venni egy beállítást:
projekten jobb egér Build options... Debug link Linker settings Link libraries: Töröljük a libwxmsw30ud.a sort.